Alla inlägg den 5 september 2013

Av krokii - 5 september 2013 10:30

 

Berättade jag vad som hände när jag satt i bilen med mamma på väg från den gamla lägenheten till den nya?? Well, isf får ni stå ut med att höra historien en gång till. När vi sitter där i bilen och kör upp på bron som separerar den gamla stadsdelen från den nya så hörde jag Pinks bekanta stämma lite svagt på radion. Och det var inte vilken låt som helst, det var min låt Try!! Så jag ursäktade mig och skruvade upp så basen vibrerade i instrumentbrädan och skrålade sedan med samtidigt som jag trummade takten mot låren med stor inlevelse. Det måste varit ödet att just den låten spelades där och då. Det är verkligen min låt.


Where there is a flame

someone's bound to get burned

but just because it burns

doesn't mean you're gonna die

...

You must get up and try try try!!


För alla er som missat denna fantastiska låt så kommer den här igen: Try med Pink.

Av krokii - 5 september 2013 09:45

 

Sms:ade exet igår för att höra när han kommer och bär ner sina saker i källaren. Nu när jag kommit i ordning och bara har kvar kartonger och saker som ska ner i källaren vill jag gärna få det gjort. Passade även på att fråga hur Nelson har det. Fick till svar att ja nästa vecka på tisdag kunde han nog och med Nelson var det bara fint. Sen frågade han hur jag trivs i nya lägenheten och jag svarade ärligt att den är helt fantastisk. Då fick jag till svar "men boa inte in dig för mycket, den ska bytas bort" varpå jag blev skitförbannad och vägrade bemöda mig att svara. Inte ens en fråga om hur jag mådde kunde han kosta på sig, trots att han mycket väl vet att jag tog nya prover i tisdags. Och han känner mig och vet därför väl hur viktigt det är för mig att boa in mig. Sen kom det ett sms till för att berätta att han nu äntligen börjat betala av för Nelson. Det tog honom "bara" 1,5 år.. Nä jag är inte bitter, jag är arg och besviken på mig själv. Varför tog jag inte det här steget långt tidigare?? Det var länge sen jag mådde så bra och kände mig så fri som nu. En helt underbar känsla, och den känslan tänker jag behålla oavsett vad som händer framöver. Ingen kan ta den känslan ifrån mig!!

Presentation


Livets krokiga väg mot framtiden. En framtid jag jagar men aldrig hinner ifatt. Skriver om hur det är att leva med en oklar cancerdiagnos och ofrivillig barnlöshet, men även om det vackra i livet; kärlek, hopp och min älskade vovve. Välkommen!

Omröstning

Hur ser du på välgörenhet?
 Jag är stolt fadder hos SOS Barnbyar
 Brukar ge några slantar till tiggare då och då
 Skänker pengar varje år till Cancerfonden
 Har tryckt "like" på en massa välgörenhetsorganisationers sidor på Facebook
 Bidrar till en djurrättsorganisation
 Jobbar ideellt
 Gett kläder/möbler till välgörenhetsorganisationer
 Donerar pengar till olika välgörande organisationer
 Jag delar inte med mig, vi har ett socialt skyddsnät i Sverige!
 Välgörenhet?

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Sök i bloggen

Läsarstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards