Direktlänk till inlägg 5 september 2013

Ödet får mig att försöka...

Av krokii - 5 september 2013 10:30

 

Berättade jag vad som hände när jag satt i bilen med mamma på väg från den gamla lägenheten till den nya?? Well, isf får ni stå ut med att höra historien en gång till. När vi sitter där i bilen och kör upp på bron som separerar den gamla stadsdelen från den nya så hörde jag Pinks bekanta stämma lite svagt på radion. Och det var inte vilken låt som helst, det var min låt Try!! Så jag ursäktade mig och skruvade upp så basen vibrerade i instrumentbrädan och skrålade sedan med samtidigt som jag trummade takten mot låren med stor inlevelse. Det måste varit ödet att just den låten spelades där och då. Det är verkligen min låt.


Where there is a flame

someone's bound to get burned

but just because it burns

doesn't mean you're gonna die

...

You must get up and try try try!!


För alla er som missat denna fantastiska låt så kommer den här igen: Try med Pink.

 
 
Ingen bild

mittiliv1.bloggplatsen.se

5 september 2013 11:02

Ödet är ingen tillfällighet - allt som händer har en mening! Och meningens innehåll kan endast du tyda, men det kommer att ge dig kraft och ork att gå den väg som är din alldeles egen! Kram Lena

krokii

5 september 2013 23:53

Ja jag börjar verkligen tro ännu mer på ödet och småningom hittar jag nog "min" väg, som det känns nu har jag iaf tagit av på rätt avfart.

Kram!!

 
Angelica

Angelica

5 september 2013 12:17

Tar åt mig bara lite lite av äran eftersom jag tipsade dig om låten.
;-)
Kram!

http://mittiliv1.bloggplatsen.se

krokii

5 september 2013 23:51

Tycker du ska ta åt dig hela äran ;)

STORT tack!!

Kram

 
Annie

Annie

5 september 2013 13:06

Självklart har jag Inte missat den låten, den är ju så bra! Är ett stort fan av P!nk, så hennes låtar går varma i mina lurar ;-)
Ha en bra dag!
Kram/

http://cupcakes-ochannat.bloggplatsen.se

krokii

5 september 2013 23:50

Ja Pink är grym!! Mr President är min favorit :)

Hoppas du hade en riktigt bra dag!!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krokii - 28 november 2013 12:45


  Under våren när jag mådde som sämst var jag arg för att cancern inte givit mig några livsinsikter. Att jag inte fått några uppenbarelser och såg mirakel i allt vardagligt som man läst om. Kommer till och med ihåg att jag pratade med psykologen p...

Av krokii - 26 november 2013 17:45


Att vara kär på det där okontrollerade sättet som får en att sväva bort från tid och rum. Som får en att le sådär fånigt i tid och otid. Det är så härligt. Speciellt när man kommer från ett år som jag precis upplevt. När man inte trott eller hoppats....

Av krokii - 26 november 2013 08:45

Det var fredagen den 13:e september. Jag hade precis träffat mitt livs stora kärlek för första gången och jag hade en akuttid på Sabbatsberg. Han körde mig dit. Höll mig i handen. Pratade lugnt när jag var nervös och rädd. Han fick följa med in. Prov...

Av krokii - 25 november 2013 19:15


Jag skulle inte. Ville inte. Kunde inte. Trodde inte. Jag skulle förbli singel resten av mitt liv!! Skulle jag mot all förmodan hitta någon värd min tid skulle jag ändå våga..   Så vad hände?? Jo jag träffade någon. På nätet. Vilket jag aldrig nå...

Av krokii - 18 september 2013 23:15


  En av mina allra käraste vänner från gymnasietiden påminde mig härom dagen om vår gamla svenska C lärare. En dam med mycket krut i. När hon inte fäktades undervisade hon bångstyriga elever som vår klass. Sista uppgiften vi fick av Ingrid var att...

Presentation


Livets krokiga väg mot framtiden. En framtid jag jagar men aldrig hinner ifatt. Skriver om hur det är att leva med en oklar cancerdiagnos och ofrivillig barnlöshet, men även om det vackra i livet; kärlek, hopp och min älskade vovve. Välkommen!

Omröstning

Hur ser du på välgörenhet?
 Jag är stolt fadder hos SOS Barnbyar
 Brukar ge några slantar till tiggare då och då
 Skänker pengar varje år till Cancerfonden
 Har tryckt "like" på en massa välgörenhetsorganisationers sidor på Facebook
 Bidrar till en djurrättsorganisation
 Jobbar ideellt
 Gett kläder/möbler till välgörenhetsorganisationer
 Donerar pengar till olika välgörande organisationer
 Jag delar inte med mig, vi har ett socialt skyddsnät i Sverige!
 Välgörenhet?

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Sök i bloggen

Läsarstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards