Direktlänk till inlägg 7 september 2013

Som solrosor...

Av krokii - 7 september 2013 19:45


Att vakna upp bredvid sin gosiga vovve en lördagsmorgon utan måsten, det är nog bland det bästa som finns!! Vi låg där i sängen och drog oss i ljuset som strilade in under rullgardinerna som är lite för korta för de höga sekelskiftesfönstren. Hans varma pälsbeklädda kropp i min famn och bådas huvuden på samma kudde.


Vår långpromenad var meningen att ta oss till Årstaviken så att Nelson skulle få bada lite idag, men vi träffade på några gamla vovvebekantingar och det blev en timmes intensiv lek istället. Bästa träningen som finns för en hund, så det var ett helt okej alternativ. Blommorna ovan fotade jag bredvid ett dagis där vovvarna lekte, det är barnen som odlat i den lilla gläntan utanför deras gård. Jättefint tycker jag!!


Efter all lek var Nelson trött och hade knappt energi att gå promenaden hem igen. Han brukar stuffa omkring på marken såhär när han är trött, men till sist, med lite lirkande fick jag med honom hem. Det blev en långsam promenad i solen genom Söder.


Blev tipsad om en låt som jag tycker har samma känsla som bilden med solrosor. Indie Arie med Video. Lyssna och döm själva. Soft låt om att älska sig själv.

 

 
 
Lena

Lena

8 september 2013 21:15

Nelson, så härlig & go du är♥ & att din nya lya var så perfekt! 2 kanon saker verkligen :))

Kramarom & fin måndag på dej♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

krokii

9 september 2013 22:32

Ja Nelson är en underbar varelse som verkligen sätter guldkant på tillvaron med sin närvaro♥♥

Kram Lena!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krokii - 28 november 2013 12:45


  Under våren när jag mådde som sämst var jag arg för att cancern inte givit mig några livsinsikter. Att jag inte fått några uppenbarelser och såg mirakel i allt vardagligt som man läst om. Kommer till och med ihåg att jag pratade med psykologen p...

Av krokii - 26 november 2013 17:45


Att vara kär på det där okontrollerade sättet som får en att sväva bort från tid och rum. Som får en att le sådär fånigt i tid och otid. Det är så härligt. Speciellt när man kommer från ett år som jag precis upplevt. När man inte trott eller hoppats....

Av krokii - 26 november 2013 08:45

Det var fredagen den 13:e september. Jag hade precis träffat mitt livs stora kärlek för första gången och jag hade en akuttid på Sabbatsberg. Han körde mig dit. Höll mig i handen. Pratade lugnt när jag var nervös och rädd. Han fick följa med in. Prov...

Av krokii - 25 november 2013 19:15


Jag skulle inte. Ville inte. Kunde inte. Trodde inte. Jag skulle förbli singel resten av mitt liv!! Skulle jag mot all förmodan hitta någon värd min tid skulle jag ändå våga..   Så vad hände?? Jo jag träffade någon. På nätet. Vilket jag aldrig nå...

Av krokii - 18 september 2013 23:15


  En av mina allra käraste vänner från gymnasietiden påminde mig härom dagen om vår gamla svenska C lärare. En dam med mycket krut i. När hon inte fäktades undervisade hon bångstyriga elever som vår klass. Sista uppgiften vi fick av Ingrid var att...

Presentation


Livets krokiga väg mot framtiden. En framtid jag jagar men aldrig hinner ifatt. Skriver om hur det är att leva med en oklar cancerdiagnos och ofrivillig barnlöshet, men även om det vackra i livet; kärlek, hopp och min älskade vovve. Välkommen!

Omröstning

Hur ser du på välgörenhet?
 Jag är stolt fadder hos SOS Barnbyar
 Brukar ge några slantar till tiggare då och då
 Skänker pengar varje år till Cancerfonden
 Har tryckt "like" på en massa välgörenhetsorganisationers sidor på Facebook
 Bidrar till en djurrättsorganisation
 Jobbar ideellt
 Gett kläder/möbler till välgörenhetsorganisationer
 Donerar pengar till olika välgörande organisationer
 Jag delar inte med mig, vi har ett socialt skyddsnät i Sverige!
 Välgörenhet?

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Sök i bloggen

Läsarstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards