Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Informell möhippa...

Av krokii - 27 juli 2013 00:30

Den 10 augusti gifter mamma om sig. De har varit tillsammans i 10 år och de knyter banden på samma ställe där de träffades igen för 10 år sedan. Jag säger igen eftersom de är uppvuxna tillsammans och var ett par i unga år. Hängde i samma gäng. Men de gick skilda vägar, han fick två döttrar och mamma tre. När de hade en återträff med skolan när mamma fortfarande var gift med pappa var han där för att säga att känslorna fortfarande inte svalnat. Det skulle dock dröja till 2003 innan de träffades igen och det var på en golfbana som de fann varandra igen. Det enda stället på hela banan där inte hålen är åtskilda med skog. Att de kände igen varann från håll är också en omständighet som gör att det var givet att det skulle bli de två. Han var sambo med en annan dam och mamma bad honom därför noga överväga och visa sitt val med röda rosor. Så sedan han stod där utanför hennes jobb med rosorna har det varit de två. Och med tanke på den pappa jag kom att lära känna efter skilsmässan är mammas nya långt mycket bättre än min egen far.


Nu bygger de hus tillsammans där uppe vid berget i norr där de träffades. Det är också där de ska gifta sig snart. Och även om det är ett helt informellt bröllop så kände vi att en mjukmysig möhippa var på sin plats. De kom hem från Skåne idag. De hann knappt packa ur sin campingutrustning ur bilen innan Gula Änkan korkades upp och bubblet fyllde våra glas. Sedan blev det mer vin på Djurgården och vi avrundade med god god mat på en italiensk restaurang vid Djurgårdsbron. En riktigt trevlig kväll ute i den medelhavslika värmen som vi har äran att njuta av just nu.

Natten var varm och det kändes nästan som att vi befann oss långt bortom Sveriges gränser.

 
 
Lena

Lena

28 juli 2013 13:27

Vilken kärleks saga!!!♥ & jag kan riktigt känna hur kul ni hade!! :)))

Kram & fin söndag♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

krokii

28 juli 2013 13:45

Ja visst är den vackar!! ♥♥ Vi hade verkligen supermysigt :)

Kram & en riktig härlig söndag önskar jag dig och vovvarna♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krokii - 28 november 2013 12:45


  Under våren när jag mådde som sämst var jag arg för att cancern inte givit mig några livsinsikter. Att jag inte fått några uppenbarelser och såg mirakel i allt vardagligt som man läst om. Kommer till och med ihåg att jag pratade med psykologen p...

Av krokii - 26 november 2013 17:45


Att vara kär på det där okontrollerade sättet som får en att sväva bort från tid och rum. Som får en att le sådär fånigt i tid och otid. Det är så härligt. Speciellt när man kommer från ett år som jag precis upplevt. När man inte trott eller hoppats....

Av krokii - 26 november 2013 08:45

Det var fredagen den 13:e september. Jag hade precis träffat mitt livs stora kärlek för första gången och jag hade en akuttid på Sabbatsberg. Han körde mig dit. Höll mig i handen. Pratade lugnt när jag var nervös och rädd. Han fick följa med in. Prov...

Av krokii - 25 november 2013 19:15


Jag skulle inte. Ville inte. Kunde inte. Trodde inte. Jag skulle förbli singel resten av mitt liv!! Skulle jag mot all förmodan hitta någon värd min tid skulle jag ändå våga..   Så vad hände?? Jo jag träffade någon. På nätet. Vilket jag aldrig nå...

Av krokii - 18 september 2013 23:15


  En av mina allra käraste vänner från gymnasietiden påminde mig härom dagen om vår gamla svenska C lärare. En dam med mycket krut i. När hon inte fäktades undervisade hon bångstyriga elever som vår klass. Sista uppgiften vi fick av Ingrid var att...

Presentation


Livets krokiga väg mot framtiden. En framtid jag jagar men aldrig hinner ifatt. Skriver om hur det är att leva med en oklar cancerdiagnos och ofrivillig barnlöshet, men även om det vackra i livet; kärlek, hopp och min älskade vovve. Välkommen!

Omröstning

Hur ser du på välgörenhet?
 Jag är stolt fadder hos SOS Barnbyar
 Brukar ge några slantar till tiggare då och då
 Skänker pengar varje år till Cancerfonden
 Har tryckt "like" på en massa välgörenhetsorganisationers sidor på Facebook
 Bidrar till en djurrättsorganisation
 Jobbar ideellt
 Gett kläder/möbler till välgörenhetsorganisationer
 Donerar pengar till olika välgörande organisationer
 Jag delar inte med mig, vi har ett socialt skyddsnät i Sverige!
 Välgörenhet?

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Sök i bloggen

Läsarstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards