Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

Fula tankar???

Av krokii - 21 augusti 2013 11:15

 

Om man kan analysera drömmar på ett vettigt sätt så undrar jag verkligen vad den drömmen jag hade inatt handlade om. Drömde nämligen att en av mina äldsta vänner fick tatuera mig. Och inte vart som helst utan i ansiktet och på huvudet, som jag för övrigt delvis hade rakat. Motivet var en clown. Eller alltså ja hon tatuerade mig så att jag såg ut som en sminkad clown. Så jag fick röd näsa, färgglada kinder och blommor upp på hjässan. Dessvärre var inte vännen så bra på det här med att tatuera så hon "ritade" utanför linjerna och fläckade ner mig med en hel massa färg som inte gick att ta bort av någon okänd anledning. Det hår jag lämnat kvar på huvudet färgades i regnbågens allra starkaste kulörer och hängde i stripiga tofsar. Såg rätt och slätt ut som jag blivit fullkomligt galen. När jag vaknade upp morgonen efter, fortfarande i drömmen, var ångern total och det jag skämdes mest för var den var den illröda näsan. Försökte förgäves täcka över det lysande röda med smink, men resultatet var inte det önskade.


När jag vaknade upp från drömmen imorse, aningen förvirrad, skrattade jag gott åt drömmen. När jag googlade vad clown anses betyda i drömvärlden blev jag lite mindre nöjd. Clown = fula tankar, man tror dig om någonting ont. Hm..

 
 
Jenny

Jenny

21 augusti 2013 12:18

Fy vilken dröm, men vad skönt att du kunde skratta. Själv har jag alltid tyckt att clowner är rätt obehagliga och de har aldrig roat mig, inte ens som liten. Antar att de kanske är för att man inte ser det egentliga ansiktsuttrycket.
Hoppas du hittar något bra boende, ens hem är verkligen ens borg.
Och tack förresten för alla fina kommentarer <3

http://tokigterrier.bloggagratis.se

krokii

21 augusti 2013 15:49

Hej Jenny,

Jag gillade clowner som liten, har till och med en fin tavla med en clown som jag fick som liten. Den ska hänga i min nya lägenhet :) Men jag vet att många inte alls hyser samma värme för clowner som jag.

Tack själv! Följer din blogg, tycker Affe och Ruben är så himla söta och blir alldeles glad av alla dina fina bilder på vovvarna dina.

 
Ingen bild

mittiliv1.bloggplatsen.se

21 augusti 2013 12:32

Drömmar speglar vårt undermedvetna....och att du drömmer detta i det läge du befinner dig i stämmer säkert alldeles väl.
Se bifogad drömtydning:
Känslor av att vara en idiot, eller gjorde narr av. Känsla av att andra behandlar dig som en idiot eller inte hänsyn. Beredskap att vara en dåre för kärlekens skull eller trosuppfattningar. Feeling dåraktiga i sådana dagsläget, eller ens dölja smärta under ytan clowneri. Wisdom härrör från att inte ha förutfattade tankar. Clownen kan också representera irrationella sidan av dig själv. De enheter som brast utan någon uppenbar anledning, vilket får oss att göra saker som inte är till vår fördel.

Kram Lena

krokii

21 augusti 2013 15:51

Hej Lena,

Oj den drömtydningen speglade lite bättre vad jag går igenom nu. Känner mig verkligen som jag gjorts narr av. Som att jag blir behandlad utan hänsyn och jag försöker dölja smärtan.

Tack!!

Kramar Krokii

 
C

C

22 augusti 2013 11:34

Drömmar är hemska. Jag hade också en märklig dröm inatt men det är ett sätt för oss att bearbeta det som varit eller komma skall. Drömt mardrömmar nu i fyra månader - varje natt. Jag är van!Försök tänka och översätt drömmen till verklighet.

http://iamcharlotte.blogg.se

krokii

22 augusti 2013 13:19

Ja drömmar äro förunderliga ting.. Hoppas du blir av med ding mardrömmar, sådana är inge roliga :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krokii - 28 november 2013 12:45


  Under våren när jag mådde som sämst var jag arg för att cancern inte givit mig några livsinsikter. Att jag inte fått några uppenbarelser och såg mirakel i allt vardagligt som man läst om. Kommer till och med ihåg att jag pratade med psykologen p...

Av krokii - 26 november 2013 17:45


Att vara kär på det där okontrollerade sättet som får en att sväva bort från tid och rum. Som får en att le sådär fånigt i tid och otid. Det är så härligt. Speciellt när man kommer från ett år som jag precis upplevt. När man inte trott eller hoppats....

Av krokii - 26 november 2013 08:45

Det var fredagen den 13:e september. Jag hade precis träffat mitt livs stora kärlek för första gången och jag hade en akuttid på Sabbatsberg. Han körde mig dit. Höll mig i handen. Pratade lugnt när jag var nervös och rädd. Han fick följa med in. Prov...

Av krokii - 25 november 2013 19:15


Jag skulle inte. Ville inte. Kunde inte. Trodde inte. Jag skulle förbli singel resten av mitt liv!! Skulle jag mot all förmodan hitta någon värd min tid skulle jag ändå våga..   Så vad hände?? Jo jag träffade någon. På nätet. Vilket jag aldrig nå...

Av krokii - 18 september 2013 23:15


  En av mina allra käraste vänner från gymnasietiden påminde mig härom dagen om vår gamla svenska C lärare. En dam med mycket krut i. När hon inte fäktades undervisade hon bångstyriga elever som vår klass. Sista uppgiften vi fick av Ingrid var att...

Presentation


Livets krokiga väg mot framtiden. En framtid jag jagar men aldrig hinner ifatt. Skriver om hur det är att leva med en oklar cancerdiagnos och ofrivillig barnlöshet, men även om det vackra i livet; kärlek, hopp och min älskade vovve. Välkommen!

Omröstning

Hur ser du på välgörenhet?
 Jag är stolt fadder hos SOS Barnbyar
 Brukar ge några slantar till tiggare då och då
 Skänker pengar varje år till Cancerfonden
 Har tryckt "like" på en massa välgörenhetsorganisationers sidor på Facebook
 Bidrar till en djurrättsorganisation
 Jobbar ideellt
 Gett kläder/möbler till välgörenhetsorganisationer
 Donerar pengar till olika välgörande organisationer
 Jag delar inte med mig, vi har ett socialt skyddsnät i Sverige!
 Välgörenhet?

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Sök i bloggen

Läsarstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards