Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Blommor...

Av krokii - 27 mars 2013 02:15

Fick ett blombud från mina underbara arbetskollegor idag. Tydligen är den här sjuklingen värd det. Det gjorde mig rörd och glad. För det är lite tufft just nu.. I samma veva som jag släppte in blombudet tömde jag postfacket och hittade en kallelse till fertilitetskliniken på KS i Huddinge. Har fått tid redan nästa vecka för att prata om att de ska förvara mina ägg efter operationen. De ska ligga i frysen i väntan på en eventuell lagändring som gör det möjligt för surrogatmödrar i Sverige. För att sådana som mig som blir av med sin livmoder innan de fått barn ska ha en chans till ett biologiskt barn. Inte för att jag tror att det någonsin kommer hända, men det håller iaf hoppet vid liv.


När jag öppnade kallelsen såg jag att de struckit över att de även välkomnar min partner. Bifogat fanns även en hälsodeklaration som riktade sig mot en förväntansfull blivande provrörsmamma. Känns lite känslokallt att skicka något sådant till någon som mig som ska genomgå en total hysterektomi. Fast det slår inte de falska förhoppningarna jag fick i januari då de sa att jag inte alls har cancer och att jag kommer kunna skaffa barn med lite hjälp av hormoner. Inte alls bitter haha.. Så åter till blommorna. De står numer och pryder vårt köksbord.


En annan positiv sak med gårdagen var att vi fick ett helt grönt byte och att alla parterna i triangelbytet hört av sig och är intresserade. Mmm, vi ska byta lägenhet igen. Sambon vill börja plugga igen och hyran vi har nu är alldeles för mastig för den kommande nedskalade budgeten. Kanske inte blir något av detta byte, men det är kul att det händer något iaf. För ni som inte bytt en hyresrätt, via siterna som är skapade för att underlätta hyresrättsbyten, vet inte hur många oseriösa annonsörer det finns och glatt klickar ja till byten för att sedan aldrig höra av sig. Hm, inte alls bitter var det ja.. Går sådär för mig just nu. Så lite sömn då och nya tag med ännu två antibiotikakurer. Håll tummarna för att det hjälper mot värken!


Godnatt  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krokii - 28 november 2013 12:45


  Under våren när jag mådde som sämst var jag arg för att cancern inte givit mig några livsinsikter. Att jag inte fått några uppenbarelser och såg mirakel i allt vardagligt som man läst om. Kommer till och med ihåg att jag pratade med psykologen p...

Av krokii - 26 november 2013 17:45


Att vara kär på det där okontrollerade sättet som får en att sväva bort från tid och rum. Som får en att le sådär fånigt i tid och otid. Det är så härligt. Speciellt när man kommer från ett år som jag precis upplevt. När man inte trott eller hoppats....

Av krokii - 26 november 2013 08:45

Det var fredagen den 13:e september. Jag hade precis träffat mitt livs stora kärlek för första gången och jag hade en akuttid på Sabbatsberg. Han körde mig dit. Höll mig i handen. Pratade lugnt när jag var nervös och rädd. Han fick följa med in. Prov...

Av krokii - 25 november 2013 19:15


Jag skulle inte. Ville inte. Kunde inte. Trodde inte. Jag skulle förbli singel resten av mitt liv!! Skulle jag mot all förmodan hitta någon värd min tid skulle jag ändå våga..   Så vad hände?? Jo jag träffade någon. På nätet. Vilket jag aldrig nå...

Av krokii - 18 september 2013 23:15


  En av mina allra käraste vänner från gymnasietiden påminde mig härom dagen om vår gamla svenska C lärare. En dam med mycket krut i. När hon inte fäktades undervisade hon bångstyriga elever som vår klass. Sista uppgiften vi fick av Ingrid var att...

Presentation


Livets krokiga väg mot framtiden. En framtid jag jagar men aldrig hinner ifatt. Skriver om hur det är att leva med en oklar cancerdiagnos och ofrivillig barnlöshet, men även om det vackra i livet; kärlek, hopp och min älskade vovve. Välkommen!

Omröstning

Hur ser du på välgörenhet?
 Jag är stolt fadder hos SOS Barnbyar
 Brukar ge några slantar till tiggare då och då
 Skänker pengar varje år till Cancerfonden
 Har tryckt "like" på en massa välgörenhetsorganisationers sidor på Facebook
 Bidrar till en djurrättsorganisation
 Jobbar ideellt
 Gett kläder/möbler till välgörenhetsorganisationer
 Donerar pengar till olika välgörande organisationer
 Jag delar inte med mig, vi har ett socialt skyddsnät i Sverige!
 Välgörenhet?

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Sök i bloggen

Läsarstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards